středa 2. ledna 2008

Proč si (ne)koupit přenosné DVD Philips PET1030

Jako každý, kdo hledá informace na internetu před tím, než něco koupí, snažil jsem se i já zjistit maximum před vlastní koupí. Bohužel jsou informace velmi roztříštěné a neúplné, závěry uživatelů rozporuplné a nedostatečně detailní. Chybí skutečně praktická zkušenost nebo není (pro mě) dostatečná.
Chtěl jsem si koupit přenosné DVD a měl jsem následující parametry výběru (seřazeno od nejdůležitějších) :
  • podpora výrobce - možnost získat (ideálně přímo od výrobce) a sám si nahrát novější verze firmware, abych třeba za rok přehrál novější formáty videa
  • přehrávání co největšího množství formátů videa i audia pokud možno nejen z DVD, ale také z paměťové karty nebo z ext. disku přes USB
  • možnost využít DVD i jako stolní verzi - tedy digi zvuk do receiveru a video do LCD televize
  • otočný display či jiné rozumné řešení, aby bylo možné upevnit DVD na opěrku do auta

Koupil jsem Philips PET1030. Jsem v celku spokojený, protože přehrávač má spoustu výhod a nějaké ty nevýhody (jako všechny). Narazil jsem na pár nedokonalostí a protože jsem zatím neměl čas někde na internetu hledat, zda je to řešitelné, proto zatím prohlašuji, že to nejde. Pokud někdo objeví, že se mýlím a dá mi vědět, budu tomu rád! :-)

Podstatné výhody [;-)]
  • Skvělý obraz i zvuk (jedna z hlavních deviz)
  • digitální i analogový výstup
  • podpora českých titulků (kromě ď a Ď, což lze vyřešit nahrazením za d a apostrof = d'/D') ve více formátech (SUB, SRT) i ve více souborech !!! (např. CZE, ENG, apod.)
  • solidní HW (vypadá, že něco vydrží)
  • otáčení obrazovky (dobré nejen do auta)
  • USB (dost využívám)
  • skutečně funkční podpora DivX (včetně XVid). Ještě se mi nestalo, že bych nenačetl nějaký film.
  • jasná alternativa stolního DVD
Nepodstatné výhody [:-)]
  • zatím byl uvolněn jen jeden update, což ale na druhou stranu znamená, že výrobce alespoň něco dělá
  • držák do auta. Je v balení včetně autonabíječky, jednoduše se montuje i demontuje.
Podstatné nevýhody [:-(]
  • Naprosto výjimečně nenačte některé DVD+RW (u Philipsu paradox) s DIVX. Po přepálení (třeba nižší rychlostí) je to někdy funguje někdy ne. Nedá se to přesně nasimulovat.
  • velmi pomalé "nejrychlejší" přetáčení u DIVX z USB (na DVD jsem ještě nezkoušel). Řekl bych tak max. 1:6 (i když je na displeji 32x). V praxi to znamená, že když člověk přeruší film v polovičce a druhý den se chce dívat dál, tak přetáčí cca 10 minut !!! :-(
  • u filmů nelze zobrazit čas (ani uběhlý ani zbývající), tudíž člověk neví, kde se ve filmu nachází.
Nepodstatné nevýhody [:-/]
  • přehrávač nelze zapnout dálkovým ovládáním, ale pouze tlačítkem, které je navíc při zakrytém displayi nedostupné a musí se obrazovka zvednout. Nicméně toto mi až tak nevadí, protože alespoň nezapnu DVD omylem.
  • držák do auta - má příliš dlouhé rameno a při jízdě se kýve (zvlášť na nerovné silnici).
Můj závěr a doporučení :
I když mi opravdu hodně vadí absence informačního okna s časem a také pomalé přetáčení, šel bych do toho znovu! Opravdu se jedná o výborný stroj. Jeho nevýhody sice nejsou v porovnáním s výhodami zanedbatelné, ale rozhodně akceptovatelné.

16 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,

mel bych jeden dotaz. Chystam se koupit 1035-ku, ale predpokladam ze prislusenstvi bude stejne... je mozne pristroj nejak uchytit na zadni stranu predniho sedadla v aute? V popisu prislusenstnvi je jenom cestovni brasna, tak nevim...

Diky moc

Jiri Horacek

Vrgulnik řekl(a)...

V 1030 držák byl, nicméně jak jsem psal není to příliš optimální řešení. O 1035 bohužel nic nevím...

Anonymní řekl(a)...

OK, ... dikes. Uz jsem si na internetu nasel univerzalni. Sice stoji kolem tisicovky, ale zato vypada docela bytelne...

Link: http://www.okcomputers.cz/emc-5000-autodrzak-na-prenosne-dvd/d-60845/

S pozdravem

Jiri Horacek

Anonymní řekl(a)...

Zdravim,

Potreboval by som surne informaciu, kde ste si objednavali tento prenosný DVD prehravač. Cez Internet? V obchodoch som ho ešte nevidel.

Na podpore Philis mi povedali, že sa PET1030 dodava iba s cestovnou taškou a nie s držiakom do auta. Diky.

Miro miro@nettrebisov.sk

Je možné sa s Vami nejako spojit? Môžem zavolať. Diky.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,

jeste bych rad vedel (pokud to vite), jestli je prehravac schopen pracovat jen s SD kartami, nebo pojme i SDHC, a pokud ano, tak jakou maximalni kapacitu jste zkousel.

Dekuji mnohokrat a s pozdravem

Jiri Horacek

Vrgulnik řekl(a)...

Zkoušel jsem pouze SD a to 2GB. SDHC nemám a ani o tom neuvažuju. Používám USB Flash 16GB. Je to po mě pohodlnější.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, prosímtě jak ten držák do auta vypadá ? Kam se montuje, k opěrce hlavy ? Koupil jsem 1035 a tam dodávaj jen tašku. Dík. Ať ti 1030 šlape tak jak má.

Jirka

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,

kde se da sehnat ten update, o kterem pisete, a co resi?

Diky a s pozdravem

Jiri Horacek

P.S.: Zkousel jsem ty SDHC karty a nejedou. Ale podarilo se mi v Electroworldu (nikde jinde jsem to nevidel) koupit 4GB SD kartu. Ta funguje bezvadne.

Vrgulnik řekl(a)...

Update firmware najdete přímo na stránkách www.philips.com.

Přímý odkaz je tady: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=CZ&slg=CES&mid=Link_Software&cat=PORTABLE_DVD_PLAYERS_CA&sct=PORTABLE_DVD_PLAYERS_SU&grp=PORTABLE_ENTERTAINMENT_GR&session=20080803140808_89.203.160.10&ctn=PET1030/00&dct=FUS&did=ENG&file=/files/p/pet1030_00/pet1030_00_fur_eng.htm

Vrgulnik řekl(a)...

Držák má plastovou manžetu, která se přišroubuje na stojny opěrky hlavy. V manžetě je otvor, do kterého se zacvakne vlastní držák. Ten má aretační kloub, pomocí kterého je možné měnit sklon displaye. Na konci držáku je patka (ne nepodobná té na stativu fotoaparátu), ze které vyčnívá šroub, který se šroubuje do zadní strany DVD.

Když někdy najdu chvíli, tak to vyfotím.

Anonymní řekl(a)...

Koupil jsem si 1030 a auto drzak jsem poridil jinde (originalni AY4246) prijde mi ale, ze by se napr. pri bouracce mohl klidne od sedadla urvat? Mate stejny pocit?

Pripadne kdo ma EMC 5000 - vejde se tam cely prehravac opravdu dobre? Jak jsem koukal na manual, sedi to tam na milimetry...

Diky za odpovedi

Vrgulnik řekl(a)...

Jo, přesně to jsem psal. Originální držák je podle mě dost nestabilní. Ten EMC 5000 vypadá určitě líp i když píšou, že je to vhodné pro monitory do 10.6"! Aby se tam 1030 vůbec vešla. Na manuál bych nedal, prostě bych to vyzkoušel live!

Anonymní řekl(a)...

A vy ten originalni drzak v aute pouzivate nebo ne?

Vrgulnik řekl(a)...

Používám, ale fixuju ho ještě provázkem (takový placatý ze šití :-) případně gumičkou, aby se display nevyvracel. Stačí najet na retardér (zpomalovač) a kloub nevydrží.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den , chystám se zakoupit Ph 1035 a chtela jsem se optat, jak u techto dvd funguje dvbt, prostě jaké mate zkusenosti , cokoliv co mi pomůže se definitivně rozhodnout, je to hodně korunek....
Díky IL

Vrgulnik řekl(a)...

Můj přehrávač DVB-T nemá, ale vím o někom, kdo má 1035, takže mu řeknu, aby sem něco připsal (tedy pokud se mu bude chtít :-)